9th April 2012, 13:20
|
Registered User
|
|
|
|
Minder vlees eten is niet alleen goed voor het milieu maar ook voor je gezondheid. Belgen zijn echte vleeseters, wanneer je in andere landen op vakantie gaat merk je dat mensen daar veel minder belang hechten aan het eten van vlees: ze eten veel meer vis en vleesvervangende producten, ook veel meer groenten. Natuurlijk zijn er ook landen waar de bevolking meer vlees eet dan in België maar ik vind toch dat dit opvalt. Op restaurant krijg je hier vaak reusachtige stukken vlees en ook in de supermarkt ligt er vlees met hopen. Een stukje vlees eten is niet slecht, maar veel mensen eten dat elke dag en dat is niet goed. Er zijn genoeg producten die vlees kunnen vervangen en waar je ook genoeg met gegeten hebt. Ik ben absoluut geen vegetariër maar ik vind het wel belangrijk dat je nadenkt bij wat je in je mond stopt en dat je bewust leeft. En het is volgens mij net dat waar mensen niet bij nadenken, anders liepen er toch niet zoveel zwaarlijvige mensen op de wereld rond? Mensen denken vaak dat je enkel dik wordt van vetstoffen, maar vlees is veel ongezonder dan de meesten onder ons wel denken...Minder vlees eten is dus niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor je gezondheid, dat is twee keer winst!
|