Enkele post bekijken
  #4  
Oud 5th April 2012, 20:45
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Met een orgaan van jezelf dat je na je dood toch niet meer nodig hebt, kan je een mensenleven redden, een mens een nieuwe kans op een mooi leven geven. Waarom zou je dat niet willen doen?

Het klinkt misschien een beetje gek dat dokters je organen weghalen, en deze bij iemand anders inplanten, maar mensen moeten eens denken aan wat dit voor die andere mensen wel niet betekend. En, net zoals daarjuist gezegd, als je overleden bent heb je je organen toch niet meer nodig ...

Volgens mij alleen maar pro's, en geen contra's. Het systeem van 'automatisch donor' is een goed idee, maar als dan de nabestaanden geen groen licht geven, houdt het toch nog op...
Voor alle mensen die achter het 'afgeven' van organen staan zeg ik dan ook: druk het formulier van de website van Belgische orgaandonoren af, vul het in en ga er mee naar je gemeentehuis voor een stempeltje, en voila. Je bent officieel orgaandonor, dus na je dood mag men je organen weghalen, eender wat je familie of andere nabestaanden de dokters vragen ...

Ik ben blij dat ik dit reeds heb gedaan, en het formulier altijd op zak heb. Mocht er dan iets met mij gebeuren, weet ik al dat mijn nabestaanden hier niet meer over moeten nadenken, en het stelt mij wel een beetje gerust misschien dat ik weet dat ik een aantal mensen kan helpen, zelfs nog na mijn dood...
Met citaat antwoorden