Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th April 2012, 11:23
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 71
Ik sluit me volledig aan bij Emmely. Neem bijvoorbeeld een gezin met drie kinderen. De ouders kopen maar aan, scheppen maar geld uit hun ‘put’. Niet beseffend dat hun drie kinderen alle moeite van de wereld gaan moeten doen, om die put later te moeten vullen. Als hen dat al zou lukken. Want als je vroeger niets anders zag dan kopen, kopen, kopen. Is de kans groot dat je later dezelfde bacterie in je lijf krijgt.
Wat kan hier aan gedaan worden?
Met behulp van campagnes kan men de mensen het toch duidelijk proberen te maken. Of iets drastischer, de bank de kans geven om een 'stop' te zetten op de uitgaven. Zo denk ik bijvoorbeeld aan de VISA, de bankkaart waarmee je op krediet kan kopen, deze laten schrappen en doorknippen. Maar volgens mij kan een gesprek met bijvoorbeeld een bankwerknemer ook al veel doen. Deze persoon kan dan de mensen echt tot besef laten komen. Hier ben je nu, daar sta je binnen enkele jaren, als je zo blijft doorgaan.
Ik hoop in elk geval dat de mensen gaan beginnen nadenken. Want lang gaan ze het niet meer kunnen volhouden, vrees ik. Zeker niet in deze staat van crisis.
Met citaat antwoorden