Enkele post bekijken
Oud 5th April 2012, 11:48
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos

Rellen in Athene na zelfmoord man

In Athene is donderdagnacht geweld uitgebroken na de zelfmoord van een gepensioneerde. Tientallen opgehitste manifestanten, een deel ervan onherkenbaar vermomd, wierpen stenen en molotovcocktails naar de politie. Die riposteerde met traangas en gebruikte wapenstokken.

Tijdens de rellen pakte de politie tien betogers op. Twee anderen belandden gewond in het ziekenhuis. Donderdagochtend was de rust weergekeerd in het centrum van Athene.

"Ik ga, voor ik mijn kind ten laste word, en ik moet gaan zoeken tussen het afval", had de 77-jarige geschreven in een afscheidsbrief, waarin hij zijn angst uitte voor de sociale gevolgen van de financiële crisis. De Griek pleegde zelfmoord op het centrale Syntagma-plein voor het parlement.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...fmoord-man.aspx

Mijn mening: Ik vind het erg om vast te stellen dat iemand zich van het leven berooft omdat hij bang is voor de gevolgen van de financiele crisis. Ik vrees ook dat vele mensen in ons land bang zijn dat we dezelfde weg opgaan zoals in Griekenland. In het boek "Hoe durven ze" van Peter Mertens staat: "Een gedetineerde in Belgie heeft soms meer comfort dan iemand die veertig jaar lang gewerkt heeft..." Mensen die jaren gewerkt hebben in soms zeer slechte omstandigheden krijgen in ons land vaak een pensioen dat amper boven de armoedegrens zit, daarbij komt ook nog eens dat de kinderen of zelfs kleinkinderen van de gepensioneerde moeten afdragen voor hem of haar... Als je dit allemaal leest kan ik het begrijpen dat sommige oudere mensen (en ook jonge mensen) geen uitweg meer zien tijdens de financiele crisis.
Met citaat antwoorden