Enkele post bekijken
Oud 5th April 2012, 11:01
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig vaak geen normen en waarden meer kent en dit ligt volgens mij voor een groot stuk aan de opvoeding. Ouders voeden hun kinderen niet meer op zoals dat vroeger was. Als ik mijn ouders hoor vertellen over hun jeugd dan werd opstandig gedrag ten opzichte van één van de ouders niet getolereerd en moesten ze op tijd terug zijn van een fuif. Ik denk dat deze tijd veel kinderen baas zijn over hun ouders, het zijn de kinderen die beslissen wat mag en wat niet mag. Zoals Joachim al zei moet het internet niet afgeschaft worden( dat zou ook niet mogelijk zijn) maar moeten ouders hun kinderen wel leren er verstandig met om te springen. Onlangs was ik op restaurant en zag ik een jongen van ongeveer 12 jaar een hele avond met zijn Ipad spelen, dat is toch niet nodig? Op die manier leven kinderen meer en meer in een virtuele wereld waar ze dingen tegenkomen die nog niet voor hen bestemd zijn. Enige controle van de ouders op het internetgebruik van hun kind mag dus wel. Daarnaast gebeuren er de laatste jaren zoveel verschrikkelijke dingen in onze maatschappij dat het ergens ook logisch is dat kinderen hier bepaalde dingen uit meenemen. Kinderen worden via tv en krant blootgesteld aan de gruwelijkste verhalen. Je kan dan als ouder proberen hen daar weerbaar voor te maken en het te relativeren maar een kind is en blijft een kind met een grote fantasie.
Met citaat antwoorden