2nd April 2012, 19:46
|
Registered User
|
|
|
|
Ik geef geen les aan kinderen uit de lagere school maar ik wilde toch graag reageren op dit artikel. Ik vind het opvallend dat er ( veel ) leerkrachten zijn die het vak niet graag geven. Wanneer je een vak of les minder graag geeft, heeft dit ook zijn gevolgen op de leerlingen. Misschien ga je hierdoor minder enthousiast lesgeven. Zo wordt ook dit vak voor de leerlingen een heel saai en moeilijk vak. Ikzelf vond WO in het lager onderwijs een afgrijselijk vak. Ik kon dit niet goed studeren en vond dit heel saai. Als klein kind besef je ook niet wat daar belangrijk aan is.
Ik vind dat leerkrachten van het lager onderwijs ( en natuurlijk niet alleen die van lager onderwijs maar alle leerkrachten ) moeten proberen om hun lessen boeiend te maken. Ik heb hier zelf ook vaak problemen mee, maar als je een leuke werkvorm gebruikt of boeiend verteld dan zie je meteen dat de leerlingen dit ook leuker vinden. Toen wij met de kerstviering liederen gingen instuderen met de mensen uit lager, deden zij ook heel respectloos tegenover ons en onze docent. Als toekomstige leerkrachten lager onderwijs bijvoorbeeld slechte dingen denken over godsdienst, hoe kunnen zij dit dan doorgeven aan de leerlingen?
|