Enkele post bekijken
Oud 2nd April 2012, 11:47
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User

Ik heb het geluk gehad dat binnen mijn familie het de gewoonte is dat kinderen hun rijopleiding cadeau krijgen voor hun achttiende verjaardag.
Ik ben op mijn zeventiende begonnen aan mijn rijopleiding. Deze opleiding hield in dat ik één week iedere avond theorieles moest volgen en vervolgens 12 uren rijles. Daarna moest ik minstens 1 jaar en maximaal 1,5 jaar rijden met een vrije begeleider. Mijn moeder was mijn vrije begeleider. Zij is de laatste praktische les meegereden zodat zij ook duidelijk wist waar zij op moest letten. Ik vond dit een zeer goede manier.
Dus ik denk zoals de meesten hier dat de opleiding ten eerste betaalbaar moet worden en dat professionele lessen echt een must zijn. Daarnaast is voldoende ervaring ook echt een belangrijk onderdeel. Uiteraard kan ik nu beter rijden dan vier jaar geleden. Maar het verschil tussen vijf jaar geleden of vier is pas echt immens. Dat jaar oefenen heeft gemaakt dat ik op mijn achttiende een perfect praktisch examen aflegde en echt in staat was om alleen de baan op te gaan. Ik denk dat veel jongeren zich al eerder klaar voelen om alleen "de baan onveilig te maken" maar dat ervaring een factor is deze niet te onderschatten valt. Daarnaast denk ik dat het van groot belang is om tijdens de opleiding de jongeren ook echt te wijzen op alle andere gevaren zoals rijden onder invloed, te snel rijden, ... Té voorzichtig is ook niet goed maar er zijn toch nog heel wat mensen die ondanks dat ze een rijbewijs op zak hebben nog moeten leren hoe ze hier verantwoord gebruik van maken.
Met citaat antwoorden