1st April 2012, 21:18
|
Registered User
|
|
|
|
Het voorstel om verplicht acht uur gratis basisopleiding te volgen, is in theorie niet slecht . Als iedereen verplicht wordt om via de rijschool te leren rijden, dan ga je heel lange wachtrijen creëren. Nu zijn er veel mensen die hun rijbewijs behalen zonder de rijschool.
Ik ben eigenlijk niet echt tegen een rijopleiding met een vrije begeleider. Ik begrijp wel dat dit gevaarlijk is, aangezien je in de eigen auto geen extra remmen en spiegels hebt. Ikzelf heb ook leren rijden met mijn vader. Ik ben natuurlijk niet direct op een drukke baan gaan rijden. Ik heb eerst leren starten en stoppen op een verlaten parking. Daarna ben ik een beetje gaan oefenen in rustige straten en pas daarna op iets drukkere wegen. Vooraleer ik op drukke wegen mocht rijden van mijn vader, moest ik eerst een aantal uren volgen met de rijschool. Ik heb zes uren met de rijschool geoefend en daarna heb ik nog enkele maanden met mijn vader geoefend.
Ik ben het er wel mee eens dat iedereen die een rijopleiding volgt zeker een paar uur met de rijschool moet volgen. Professionele rijbegeleiders kunnen je altijd op dingen wijzen die je ouders over het hoofd zien. Ze kunnen je ook aanleren om ecologisch te rijden. Zij kunnen ook beter bepalen of de persoon die de opleiding volgt, wel de juiste attitude heeft. Tegenwoordig is er veel agressie in het verkeer. Ik denk dat agressie in het verkeer enkel kan verdwijnen als er tijdens de opleiding wordt op gewezen dat dit absoluut niet kan. Als blijkt dat iemand tijdens de opleiding al agressief gedrag vertoont, zou die persoon nooit zijn rijbewijs mogen behalen.
|