30th March 2012, 13:02
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit me aan bij de mening van Kristof, er moet inderdaad verandering komen wat betreft het spijbelgedrag. Het aantal spijbelaars blijft immers stijgen. Er zijn zelfs al plannen om ouders een boete te geven wanneer hun kind spijbelt. Brazilië gaat nog een stapje verder, de leerlingen krijgen voor hun schooluniform T-shirts waarin chips zijn genaaid die ouders waarschuwen als hun kind spijbelt. Deze waarschuwing krijgen de ouders via sms. Het heeft de gemeente ruim 500 000 euro gekost om deze T-shirts te testen, te ontwerpen en te maken. (bron: de standaard, 22 maart 2012)
Enerzijds is het goed dat Brazilië zich echt engageert om spijbelaars tegen te gaan, maar anderzijds vind ik het te ver gaan.
Het is inderdaad een taak van de ouders, maar ook van de school, om hun kind/leerling wat beter op te volgen en (indien nodig) te controleren. Het is belangrijk dat leerlingen beseffen dat je niet zo maar mag/kan spijbelen.
Het kind laten spijbelen voor misschien 100 euro die ze kunnen uitsparen door vroeger op vakantie te vertrekken... Dat vind ik egoïstisch.
|