Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th March 2012, 20:13
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Ik vind de omschakeling naar de zomertijd echt een irritant en nutteloos iets. Het is fijn dat het iets langer licht is. Maar ik vind het ook fijn als ik 's ochtends door de zon gewekt word. Ik hou gewoon van natuurlijk licht en zie de voordelen van de zomertijd niet in. Naar mijn mening - het artikel toont het ook aan - heeft het de dag van vandaag geen voordelen meer. Het is fijn om 's avonds gezellig met z'n allen buiten te zitten maar dat kan ook fijn zijn zonder zonlicht en met een kaarsje erbij.
Ik denk dat jongvolwassenen weinig last hebben van deze maatregel maar dat jonge kinderen of ouderen zeker wel hinder kunnen ondervinden. Mijn zoontje zijn ritme lag volledig overhoop. Hij was zeer moe zondag en maandag, hij moest van de ene dag op de andere al gaan slapen als de zon nog scheen, ... Ik zelf ben er een ganse dag ziek van geweest omdat ik al problemen had die zorgde voor extreme vermoeidheid en deze aanpassing verergerde mijn klachten. Als dit op mijn gezin al zo'n impact heeft, kan ik me voorstellen dat ik niet de enige ben die deze maatregel nutteloos of zelfs vervelend vind.
Met citaat antwoorden