28th March 2012, 21:03
|
Registered User
|
|
|
|
De meeste ouders moeten beiden fulltime werken. Daarnaast zijn in de meeste situaties die ouders ook nog aan het werk. Vroeger was de vrouw vaak huisvrouw of was ze al op pensioen tegen dat ze grootmoeder werd. Tegenwoordig is dat wel anders. Bijvoorbeeld: mijn ouders kunnen pas op pensioen als mijn zus 40 jaar is. Gelukkig is niet alle opvang zo duur. Heel wat opvangplaatsen zijn inkomensgerelateerd. Volgens mij is dat het beste systeem. Op die manier hebben alle kinderen een kans op kwalitatieve opvang en moeten de ouders zich hiervoor niet in allerlei bochten wringen. Jammer genoeg is het niet voor iedere ouder een optie om te wachten tot er plaats is bij een inkomensgerelateerde opvangplaats aangezien de wachtlijsten zeer lang zijn. Ik kan maar één tip geven: Schrijf je kind al in bij de Landelijke Kinderopvang vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent. Het is zeer goed georganiseerd en inkomensgerelateerd. Ik denk dat dit, tenzij je een groot inkomen hebt, het voordeligste is.
|