27th March 2012, 20:35
|
Elise Vrins
|
|
|
|
Ik kan mij het scenario inbeelden waar ze in Hasselt en Zonhoven tegen willen optreden. Ook in mijn buurt worden speelpleinen, banken, grasvelden namelijk vaak 'bezet' door hangjongeren die er meestal foute dingen uithalen. Het kan inderdaad voorvallen dat jongeren elkaar opzwepen om kattenkwaad uit te halen en dat dit na verloop van tijd gewoon te ver gaat. Ik begrijp dus waarom ze hier preventieve maatregelen voor willen treffen.
Aan de andere kant vind ik het niet kunnen dat er zulke hoge boetes voor 'op de bankleuning zitten' worden opgelegd! 250 euro voor 'hardleerse overtreders' die op de leuning van de bank BLIJVEN zitten. Ik vind het een beetje belachelijk klinken. Stel je voor dat je zoon van 14 jaar (want ja, de leeftijdsgrens voor minderjarigen zakt naar 14!) thuiskomt met een boete van meer dan 200 euro omdat een agent hem toevallig al 3 keer betrapt heeft terwijl hij op een bankleuning zat?!
Net zoals Yana en Nelleke vind ik een boete/straf op dozen verslepen ook een beetje te ver gaan.
Wat ik me ook afvraag is of agenten of medewerkers van de gemeente hier echt op gaan letten. Een agent heeft volgens mij wel betere dingen te doen dan gemeentepleintjes af te schuimen naar stoute bankleuning-zitters...
|