27th March 2012, 19:43
|
Registered User
|
|
|
|
Speurders ondervragen kinderen die busramp overleefden
Zwitserse politiemannen beginnen vandaag met het ondervragen van enkele kinderen die het zware busongeval eerder deze maand in Sierre overleefd hebben. Ze proberen de oorzaak van het ongeval te achterhalen.
De speurders - zes Zwitserse politiemensen en de procureur van het kanton Wallis - gaan de kinderen echter niet zelf ondervragen. Dat doen Belgische speurders, maar de Zwitsers staan onze landgenoten bij.
Gisteren hebben de Zwitsers daarover overlegd met de Belgische politie. Ook met de ouders van de kinderen wordt overlegd hoe de ondervraging precies zal verlopen.
Niet alle kinderen die op de bus zaten, worden trouwens ondervraagd. Het is de Zwitserse justitie die bepaalt welke kinderen wel en welke niet moeten getuigen.
Nog altijd hoopt de politie te weten te komen waarom de bus de rijweg verlaten heeft.
Bron
De standaard online dinsdag 27/03/2012
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120327_115
Mening
Ik snap dat de men de oorzaak van het busongeval wil achterhalen, maar ik weet niet of het op deze manier een goede zaak is. De kinderen die de busramp overleefd hebben, zijn volgens mij zo al erg genoeg getraumatiseerd. Is de oorzaak vinden het waard om dit trauma telkens te herbeleven? Ik heb hier mijn vragen bij. Ik vind het wel positief dat ze de ouders van de ondervraagde kinderen bij het onderzoek betrekken. Ouders weten het best hoe hun kind in elkaar zit en kunnen de speurders daardoor helpen. Toch weet ik niet of het iets gaat uithalen. Wie zegt dat de kinderen aan het opletten waren toen het ongeluk gebeurde. Misschien waren ze wel aan het babbelen met vriendjes of waren ze aan het slapen. Hopelijk voor de speurders kunnen de kinderen helpen om de oorzaak te achterhalen. Hopelijk kan dit ook zonder de kinderen teveel met het trauma te confronteren.
|