27th March 2012, 17:53
|
Registered User
|
|
|
|
Deze maatregelen gaan echt wel te ver. Misdadigers komen er in dit land dikwijls met een te lage straf vanaf, terwijl ze kleine criminaliteit in verhouding hard straffen. Iemand die op een rugleuning van een bank zit, moet misschien zelfs € 250 betalen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de bank een modderboel wordt, maar mensen die een beetje plichtsbewust zijn, zullen niet met hun schoenen op een bank zitten wanneer deze smerig zijn. Als er dan toch gestraft moet worden, dan kan dit beter via andere manieren. Toen ik bijvoorbeeld in het middelbaar zat, moest iedereen die zonder licht met de fiets reed, als straf een dag verkeersles gaan volgen. Dit is volgens mij een veel efficiëntere oplossing, de jongeren vonden zo’n dag absoluut niet tof en hun ‘misdaad’ werd niet opgelost door het geld van de ouders. Ik zie het nut niet in van mensen boetes te laten betalen wanneer ze dozen verslepen? Er kan beter wat meer aandacht besteed worden aan zwaardere misdaden, in plaats van boetes uit te delen voor deze kleine ‘criminaliteiten’.
|