Enkele post bekijken
Oud 27th March 2012, 10:47
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User

Dit vind ik gewoonweg triest om te lezen. Vreemd ook wel dat ik vandaag dit artikel lees, ik was hier gisteren nog over bezig tegen een vriendin.

Ik vind, persoonlijk, dat men meer en meer de waarden van het huwelijk verliest. Mensen trouwen zo snel tegenwoordig, want ze zijn verliefd. (Wat uiteraard wel een vereiste is) Maar de reden waarom men trouwt vind ik soms gewoonweg zwak: Voor het leuke feest, voor de kledij,... Zeker als je ervoor kiest om voor de kerk te trouwen vind ik deze redenen enorm zwak!

Men kiest er ook veel te snel voor om te scheiden. Bij de eerste grote ruzie gaan mensen al uit elkaar. Wat is er mis met vechten voor je relatie? Werken aan jezelf en aan je relatie? Er alles aan doen om het te doen slagen? Zeker als je elkaar eeuwige trouw belooft, in goede en kwade dagen, in ziekte en gezondheid. Mooier kan toch niet? Waarom kiezen mensen dan toch nog zo snel en dikwijls om in een kwade dag elkaar te verlaten?

Dit zijn allemaal dingen waar ik niet bij kan. Als je er voor kiest om te trouwen, dan moet je het doen omwille van de juiste redenen en overtuigingen en je houden aan je beloften die je maakt aan elkaar.
Met citaat antwoorden