26th March 2012, 23:16
|
Registered User
|
|
|
|
Stel dat ik medicatie ga kopen waar geen voorschrift voor nodig is. Dat kan al zwaar spul zijn (zoals ibuprofen). Dan mag ik toch verwachten dat mijn apotheker mij vertelt dat ik het niet mag gebruiken samen met medicijn x of y. Ik kan een bijsluiter grondig lezen, maar als ik eerlijk ben, moet ik zeggen dat meer dan de helft chinees is voor mij. Ik ken al die medische termen niet (...-amol e.d.). Dat vind ik wél de verantwoordelijkheid van de apotheker.
Verder mag ik toch al helemaal verwachten dat de apotheker het even meldt als ik een dodelijke combinatie medicijnen koop (zeer extreem geval natuurlijk, maar daar komt het op neer.)
Het is wel een beetje te makkelijk om als apotheker te zeggen dat na de verkoop jouw verantwoordelijkheid weg is. Wat scheidt een apotheker dan nog van een drugsdealer? Dat is misschien extreem, maar het is toch een deel van het apothekersberoep.
Iedereen die goederen verkoopt, zou toch een verantwoordelijkheid moeten dragen voor zijn producten. Elke zelfstandige en elk bedrijf WIL toch ook op een veilige manier goede producten verkopen?