Enkele post bekijken
Oud 24th March 2012, 10:24
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User

Alcoholmisbruik onder jongeren

Van dit artikel ben ik toch wel heel erg geschrokken. Zoveel jongeren die door alcoholmisbruik op de spoeddienst terecht komen! Het is spijtig dat alle jongeren hierdoor weer in een slecht daglicht komen te staan. In het artikel staat dat het cijfer voor meisjes gestegen is, dat betekent dat jongens hier al vroeger mee te maken hadden, hieruit blijkt dat geslacht geen rol speelt om alcohol te gebruiken. Ik vraag me wel af waarom ze dit doen? Een pint drinken op een fuif is lekker en plezant, maar dit is toch echt niet nodig om plezier te maken. Als hoofdleister van de Chiro in mijn dorp ben ik nog deze week naar een info avond van de overheid geweest over het schenken van alcohol op fuiven waar jongeren zijn. Door al de info die ik gehoord heb, ben ik overtuigd dat de overheid dit probleem wil vermijden, maar iedereen beseft dat het moeilijk is om anderen te controleren op hun drankgebruik tijdens een fuif. Ik hoop dat jongeren hun gezond verstand en zin voor verantwoordelijkheid laten spreken, ook tijdens het fuiven!
Met citaat antwoorden