Enkele post bekijken
  #5  
Oud 22nd March 2012, 21:16
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn kinderen nooit graag op schoolreis heb zien vertrekken. Ik heb het altijd goed kunnen verbergen maar de dagen dat ze op bos-, zee- of sneeuwklassen waren, betekenden voor mij steeds de hel. Er zullen altijd mensen zijn die dit te belachelijk vinden voor woorden, maar er zullen er ook zijn die met dezelfde ongerustheid kampen. Iedere ouder heeft het recht om bezorgd te zijn.
Ik denk bovendien dat men er goed aan zou doen om de schoolreizen vrijblijvend te maken. Laat ons de schooluren gebruiken om les te geven. Schoolkalenders staan al bol van allerlei activiteiten en uitstapjes. Meerdaagse schoolreizen zijn leuk, maar zijn ze wel expliciet nodig? We mogen niet vergeten dat het ook nog eens veel geld kost. Sommige ouders hebben het al moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Zelfs met een afbetalingsplan worden sommigen extra onder druk gezet. Daarom zou ik ervoor willen pleiten om de schoolreizen voortaan tijdens de vakanties te doen. Zo hoeft niemand zich verplicht te voelen en kunnen ouders er zelf voor kiezen om hun kind al dan niet met zijn klasgenootjes te laten meegaan.
Met citaat antwoorden