Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st March 2012, 21:04
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Ik vind het ook niet prettig dat men tegenwoordig overal camera's moet hangen om toch nog een beetje controle te krijgen op de criminaliteit. Hoewel deze uiteindelijk moeten zorgen voor meer veiligheid, geven zij toch ook een gevoel van onmacht, aangezien het lijkt alsof je tegenwoordig overal en op elke moment overvallen/aangevallen kan worden. Wat moet gebeuren, moet echter gebeuren en ik ben zeker geen tegenstander van dergelijke maatregelen. Het is in mijn ogen een goed initiatief, maar of het effect zal hebben valt nog af te wachten. Men moet er echt wel voor zorgen dat men deze beelden, wanneer nodig, kan gebruiken in bijvoorbeeld een rechtszaak.

De meesten onder jullie kennen waarschijnlijk het filmpje waarin een 23-jarige jongeman in Brussel van op 6 meter hoogte op de metrosporen wordt geduwd. Hoewel er volgens insiders vrijwel geen twijfel over bestond dat men de juiste dader te pakken had, werd deze laatste toch vrijgelaten wegens "slechte beeldkwaliteit" van de camera's. Dure camera's installeren is één ding, maar ze moeten uiteraard ook perfect werken en gebruikt kunnen worden.

Werken met twee treinbegeleiders lijkt mij ook geen slecht idee. Op deze manier is er meer controle op zwartrijders en ik kan mij goed voorstellen dat deze treinbegeleiders zich dan een stuk veiliger voelen tijdens het uitoefenen van hun eigen job.

Deze maatregelen kosten echter heel wat geld en ik denk dan ook niet dat er in de nabije toekomst veel aan de situatie zal veranderen.
Met citaat antwoorden