21st March 2012, 14:57
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan me wel vinden in de visie van Evelien. Veel hangt af van het karakter van de persoon die zijn smartphone langs zijn bed heeft liggen. Ik denk dat het niet erg is dat er een smartphone of een laptop of iets dergelijk langs je bed of op je nachtkastje ligt wanneer je er niet 'verslaafd' aan bent en wanneer je hem dus gewoon langs je hebt liggen voor bijvoorbeeld bereikbaar te zijn in geval van nood. Wanneer je voor het slapengaan nog snel je facebook en/of mails gaat checken, kan het inderdaad zijn dat er minder prettige berichten binnen komen waardoor dat een deel van je nachtrust verstoord wordt door piekeren. Het is dan aan de gebruiker om het verstand te hebben om zijn/haar facebook de volgende dag te bekijken. Ik betwijfel wel of veel jongeren (en zelfs volwassen mensen) het verstand hebben om hier mee te wachten tot de volgende ochtend. Tegenwoordig kan men bijna overal op het internet wat verslaving in de hand kan werken, en waardoor het voor veel mensen een gewoonte wordt om een aantal keer per dag hun mail te checken.
|