Enkele post bekijken
  #3  
Oud 20th March 2012, 17:28
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ik ken drie (!) mensen die via de examencommissie hun diploma behaald hebben en zij hebben er een half jaar langer over moeten doen dan normaal. Ze waren 19, 20 en 21 jaar en dat is zeker nog niet zo oud. Het ging hier wel om jongeren die voor de tweede keer moesten dubbelen en dat zagen zij niet meer zitten. Ook speelde schoolmoeheid hier een grote rol. Volgens mij onderschatten vele jongeren de examencommissie, ze denken vaak "ach, ik studeer eventjes thuis en ik vul mijn examens in", maar zo werkt het helemaal niet. De jongeren die ik ken, schrokken hier ook echt van en het gewone onderwijs leek plots terug vele aangenamer. Ik vind tko op zich echt wel een goed idee. Vaak moeten jongeren hun onderwijs onderbreken door bijvoorbeeld een zwangerschap en in zo'n zaken vind ik het een zeer goede zaak dat tko bestaat. De jonge moeders kunnen dan eerst voldoende tijd uitrekken voor het kind en achteraf kunnen zij alsnog hun diploma behalen.
De examencommissie mag zeker niet moeilijker worden, want de slaagkansen liggen nu al niet zo hoog, dus dit vind ik zeker geen goede zaak.
Met citaat antwoorden