20th March 2012, 11:58
|
Registered User
|
|
|
|
Het busongeluk in Zwitserland was inderdaad groot nieuws. Maar de manier waarop de pers hiermee omspringt vind ik degoutant. Het is logisch dat ze dit willen vermelden in het nieuws, maar bij de manier waarop heb ik toch mijn vragen. De pers springt erop zoals een leeuw op z'n prooi. Het Journaal, de dag na het ongeval ging enkel en alleen over het busongeluk. Behalve het korte nieuws dan, voor de rest kwam er geen ander nieuws aan te pas.
Het is voor de familie al moeilijk genoeg om de dood van hun kind/partner te verwerken en dan worden ze er nog eens elke dag mee geconfronteerd via het nieuw op radio en tv.
Maar hoe je het ook draait of keert, het busongeval is niet het enige nieuws. Er zijn, zoals Michael zegt, ook de 'gewone' ongevallen en het buitenlandse nieuws. Het is misschien cru maar het leven gaat verder. Het is belangrijk dat je hier even bij stilstaat maar dit hoeft niet altijd door het in grote letters in de kranten te schrijven en het continu te vermelden op het tv-journaal.
Ik ben van mening dat de pers dit best even laat rusten zodat de familie, en overlevenden van het ongeval dit op hun eigen manier kunnen verwerken.
|