Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th March 2012, 22:55
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Belgacom-topman vangt 2,6 miljoen euro per jaar

Dat een topman van een onderneming waarin de meerderheid van de aandelen in handen zijn van de staat een jaarloon van 2,6 miljoen euro opstrijkt vind ik op zijn minst gezegd een slecht signaal naar de maatschappij toe. Ik ben het volledig eens met de mening van Jasper, die zich ook duidelijk tegen deze gigantische lonen kant.

Naar de maatschappij toe vind ik deze lonen een slecht signaal. Hoe je het ook draait of keert, mensen gaan altijd hun loon vergelijken met anderen. Als je dan als normaal verdienende mens 's morgens je krant openslaat en je leest dat er CEO's zijn die 2,6 miljoen euro per jaar opstrijken. Ik vrees dat de vergelijking van de lonen niet tot een spontane blijdschap zal leiden.

Het loon dat Didier Bellens jaarlijks opstrijkt is zo groot dat ik me niet kan voorstellen wat je met dat geld allemaal kan doen. En ik kan u verzekeren dat ik een rijke fantasie heb.

Jarenlang al wordt er gewezen op het feit dat de tien procent rijkste mensen in België negentig procent van de schatkist in hun bezit hebben. Die situatie verergert met de jaren en zeker als men het loonverschil uit proportie gaat trekken.

'Niemand is zo'n hoog loon waard' wordt gezegd in het artikel. Jammer genoeg zijn er mensen die gigantische bedragen blijven verdienen. Of die situatie houdbaar is, is maar de vraag.
Met citaat antwoorden