Enkele post bekijken
Oud 18th March 2012, 17:03
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User

Mooie laatste zin Jens

Verder zou ik dit artikel toch iets anders begrijpen. Ik denk dat Tommelein eerder wil duidelijk maken dat niet enkel aan het geld van de gewone man wordt gezeten maar dat ook de politiekers moeten dokken. Er is een ongelijkheid in de beslissingen die worden genomen en daaraan moet meer aandacht worden besteed.
Een politicus verdient veel geld, misschien wel iets te veel, maar is het ook niet een beetje terecht dat ze wat meer verdienen. Persoonlijk zou ik het zwaar onderhandelen, de druk van de media en andere partijen, de algemene stress, niet aankunnen. Ik vind dat er te hard wordt gezaagd door de gewone man over het loon van de politicussen. De politicussen moeten nog meer doen wat ze horen te doen en niet louter voor het mooie geld werken. Daar wringt volgens mij het schoentje. We zitten in een samenleving waarin de meerderheid enkel bezig is met zichzelf en zijn eigen imago. Als een politieker nu eens i.p.v. te denken aan zijn eigen imago nu eens tracht HET VERSCHIL TE MAKEN / iets te ondernemen dat voor ons allen ten goede komt maar misschien wel zijn eigen imago schaadt.
Kijk nu bijvoorbeeld naar wat Quicky verwezenlijkt heeft. Die man heeft iets gedurfd, hij heeft een pensioenenbeleid op stand gebracht waarbij hij zelf (volgens mij) een slecht imago heeft gekregen. Toch vond en vind ik dit een goede poging…
Verder vind ik Tommelein wel zwak in zijn argumentering in de laatste alinea. Hij vindt het ongehoord dat hij en zijn collega-gemeenschapssenatoren dubbel zo hard moeten werken dan de ‘gewone’ vlaamse parlementsleden. Oké, dat is misschien wel zo, maar als dit de ongelijkheid zou oplossen, waarom dan ook niet? Hier zou Tommelein gerust wat minder aan zichzelf mogen denken…
Wat de minder/meerdere parlementsleden betreft:
Wel eerst zien en dan geloven dat er minder senatoren zullen zijn in 2014. Gingen ze met de huidige samenstelling van de regering ook niet minder functies hanteren? (13 ministers en 6 staatssecretarissen?!)
Met citaat antwoorden