Enkele post bekijken
  #18  
Oud 16th March 2012, 18:58
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Citaat:
Orgineel gepost door marloe.vanherck
Wat een verschrikkelijk drama. Wat er gebeurd is is niet onder woorden te brengen. Het heeft iedereen geraakt. Zoveel is duidelijk. Iedereen leeft mee met slachtoffers en nabestaanden. Dat is ook logisch. Dit wil niemand meemaken.

Toch stoort het me enorm hoe de media met dit alles omgaan. Op de radio hoor je niets anders. Op de televisie zie je niets anders. Natuurlijk is het belangrijk dat iedereen op de hoogte is en dat iedereen weet hoe verschrikkelijk dit is. (Alsof we dat trouwens niet inzien) Maar is het daarom nodig om keer op keer de feiten te herhalen? Moeten alle Belgen op tv komen om te vertellen hoe erg ze dit vinden?

Sociale media als facebook zijn overladen met rouwgroepen. Men roept iedereen op om, uit zogenaamd respect, enkele minuten niets te posten. Iedereen post gekopieerde statussen om hun medeleven te betuigen.

Alsof nabestaanden hier iets aan hebben... Het brengt de slachtoffers niet terug.



Ik ergerde me eergisteren tijdens het bekijken van het Journaal aan het feit dat er beelden getoond werden van het hotel waar de ouders verbleven. In de hotel lobby liepen ouders paniekerig heen en weer en het Journaal toonde ook een koppel dat elkaar huilend in de armen viel. Mij lijkt dit een typisch voorbeeld van 'onnieuws'. Dat de ouders in 'hotel X' verblijven, is immers erg naast de kwestie. Het heeft niets te maken met het eigenlijke busongeluk. Waarom moet er dan een reporter voor dat hotel verslag uitbrengen? Het tonen van de ouders vond ik er nog meer over. Zij hadden eergisteren al de wens uitgedrukt om niet gefilmd te worden. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat deze wens gerespecteerd wordt.
Met citaat antwoorden