Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th March 2012, 10:39
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Dit artikel wekt geen verbazing bij me op. Fabrikanten weten precies hoe ze hun voeding willen promoten en zeker naar kinderen toe. Wat extra kleur toevoegen aan de buitenkant en genoeg suiker aan de binnenkant en de kinderen zijn verkocht.

Hierin spelen ook de ouders een rol, ze willen het beste voor hun kinderen dat lijkt me normaal. Maar de kinderen geven wat ze willen is niet steeds de beste oplossing. Kinderen vinden gesuikerde etenswaren vaak het lekkerste, maar dit nemen ze ook mee naar het ouder worden. Kinderen willen meer dan enkel dat beetje. Hierbij denk ik dat het ook een taak is van de ouders een voedingsproduct te bekijken en vooral op het suikergehalte en de vetten.

Ik denk maar aan een voorbeeld, Nutella. Er wordt steeds reclame voor gemaakt op tv alsof dit het beste ontbijt zou zijn om er een dag tegenaan te gaan. Ze hebben het dan over 2 boterhammen met Nutella en een goed glas melk. op zich lijkt hier niets verkeerd aan, maar elke dag, gaan de vetten zich opstapelen. Nutella heeft een zeer hoog vetgehalte en om dit eens een ochtend te eten geen probleem. Maar ik zou niet durven zeggen dat dat het ideale ontbijt is. Confituur lijkt me een gezonder initiatief en heeft genoeg variëteiten.

Wat ik dus wil zeggen, dat het eerst en vooral de producent is die zijn producten moet aanpassen, maar dat ouders als consument een oogje in het zeil kunnen houden.
Met citaat antwoorden