14th March 2012, 22:14
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door StijnLauryssens
Mooi om te zien dat zelfs de taaisten onder de Zwitserse hulpverleners de tranen niet konden bedwingen.
|
Ik hoop dat je het alleen maar slecht verwoord hebt, Stijn, maar deze uitspraak vind ik persoonlijk misplaatst. Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat je de nachtmerrie van vandaag niemand toewenst, zelfs je ergste vijand niet. Het is verschrikkelijk voor de slachtoffers en de nabestaanden wacht nog een lange lijdensweg. Maar ook hulpverleners blijven niet gespaard. Het zijn ook maar mensen en ik draag hen op handen, of het nu Belgen zijn of Zwitsers. Je moet het allemaal maar doen op zo'n moment. Vergeet niet dat veel hulpverleners zelf een gezin hebben met kinderen. De Zwitsers waren zeer snel ter plaatse en hebben al het mogelijke gedaan om zo snel mogelijk overlevenden naar ziekenhuizen over te brengen. Ik denk dat er onder hen zeker mensen zullen zijn die de eerste dagen/weken/maanden de afschuwelijke taferelen nauwelijks zullen kunnen verwerken. De kijkers zijn nog gespaard gebleven van het geween en het schreeuwen om hulp van de slachtoffertjes. Spoedartsen, ambulanciers, verpleegkundigen, brandweerlui, ze mogen dan al wel wat gewend zijn, wat vandaag gebeurd is, went nooit. En neen, MOOI, is dan niet het juiste woord. RESPECT past misschien beter. Van mij krijgen de Zwitserse hulpverleners alvast een dikke pluim.
|