Enkele post bekijken
  #7  
Oud 14th March 2012, 08:37
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Ik begrijp dat er mensen moeite hebben met holebi's (zeker oudere generaties die er nog niet mee vertrouwd zijn misschien), maar ik denk niet dat dit een reden is om mensen dingen te verbieden of af te nemen.
Volgens mij is het homohuwelijk een huwelijk, hetzelfde zoals bij een man en vrouw die huwen. Zij zien elkaar graag en willen hun leven delen met elkaar. Waarom zouden twee mannen of vrouwen dit niet mogen, en een man en een vrouw wel?

Ik vind dat met dit soort uitspraken de Kerk zichzelf tegenspreekt. Enerzijds wordt er zo vaak gehamerd op gelijke kansen, iedereen proberen te geven wat hem of haar toekomt, je eigen keuzes maken die je gelukkig kunnen maken, ... En anderzijds hoor je dan berichten van kerken waar priesters holebi's de communie weigeren te geven, heuse discussies over het toelaten van holebihuwelijken of niet, ...

Ik kan me (net als een aantal anderen hier) zeker vinden in de uitspraak dat de Kerk mee mag gaan met de tijd, ook voor hun eigen goed. Gelovigen verliezen door het krampachtig vasthouden aan vroeger is realistisch... Niet alleen op vlak van holebihuwelijken, maar ook op vele andere vlakken.
Hiermee bedoel ik niet dat we niet meer vast mogen houden aan tradities van vroeger, maar dat er gewoon wat flexibeler mee omgegaan mag worden. (Dit is niet gelijk aan het verwerpen van tradities en dergelijke.)
Met citaat antwoorden