14th March 2012, 02:13
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Idem dito: democratie gaat niet over de grootste partij, maar over het vertegenwoordigen van een meerderheid van de burgers. (Al moet gezegd dat er op federaal vlak geen Vlaamse meerderheid is...)
Los daarvan: Voor zij die De Wever burgemeester zien worden in Antwerpen. Weet dan goed dat hij, als hij zijn eigen standpunten respecteert, in 2014 géén kandidaat zal zijn bij de Vlaamse en federale verkiezingen! (Ik verdenk hem er trouwens van dat hij met veel plezier deze regering aan hem liet voorbij gaan omdat dat in eerste instantie beter was voor zijn partij, maar vooral ook omdat zijn persoonlijke ambitie in Antwerpen ligt, en dat valt natuurlijk moeilijk te combineren met een ministerpost...)
Ik vind het trouwens wel erg zwak van die Antwerpse partijen om in blok naar de kiezer te gaan. Nu ja, dan hebben ze bij NVA geen reden om te zeggen dat er al afspraken gemaakt zijn van de tevoren, dat is dan wel voor iedereen duidelijk.
Ps.: Voor de wacko onderzoekers onder ons: Wie wil er eens op zoek gaan naar het verband tussen het gewicht van een politiek en zijn succes... Ik kan mij vergissen, maar ik heb een vermoeden dat 'de nieuwe De Wever' door zijn afgeslankte figuur stemmen gaat verliezen. (Dat is natuurlijk 'spielerei', maar een raar onderzoek meer of minder, dat maakt toch ook niet uit...)