Enkele post bekijken
Oud 13th March 2012, 21:04
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Ik ben het een beetje oneens met de stelling van Francesco. Ik weet echter dat ik hem niet zal kunnen overtuigen met argumenteren in een internetdiscussie, daar is de materie te complex voor en dus ik ga het ook niet proberen. Ik wil gewoon zeggen dat ik het jammer vind dat sommige mensen minder rechten hebben om wille van hun seksuele geaardheid. Ik vind het zeer jammer dat sommige mensen zich het recht toe-eigenen om de regels voor liefde te bepalen. Ik vind het jammer dat ze dat doen onder de vlag van religie. Ik vind het jammer voor alle gelovigen die zich niet boven anderen plaatsen.

Ik ben een atheďst en ik heb daar mijn eigen persoonlijke redenen voor. Ik heb geen afkeer van religie en ik vind het ongelooflijk boeiend om verschillende religies te bestuderen en ik heb veel respect voor mensen die wel gelovig zijn. Ik denk echter dat er wel veel atheďsten of ongelovigen zijn omdat ze religie associëren met uitspraken zoals die van de heer Francesco en dat is jammer.

Ik wil ook niet te hard vereenvoudigen, maar ik dacht altijd dat de christelijke god een god van liefde was. Waar past dit dan nog in de kraam van de katholieke Kerk?
Met citaat antwoorden