Enkele post bekijken
Oud 13th March 2012, 20:51
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Ik ga akkoord met AVO wanneer hij spreekt over de 72%. Mensen maken inderdaad een rare kronkel als het gaat om de N-VA. 28% wordt een meerderheid en het is ondemocratisch als die specifieke 28% in de oppositie moet zitten? Dat lijkt mij een rare redenering.

Verder is het ook normaal dat in tijden van crisis een oppositiepartij wint aan stemmen. Dat is nu de meest comfortabele plaats, omdat je je handen kan aftrekken van alle besparingen en nieuwe belastingen die het volk natuurlijk niet als aangenaam ervaart.

Toch is dit geen pleidooi voor de andere partijen. Ik denk dat we momenteel op een punt zitten waar het geen ene moer uitmaakt op welke partij je stemt. De democratie zoals die ons nog wordt voorgehouden is een hol begrip. Als N-VA in de regering had gezeten dan hadden ze exact dezelfde besparingen moeten uitvoeren. Je kan enkele miljoentjes verschuiven, maar de algemene tendens blijft. De partijen kunnen nog wel programma's opstellen, maar het enige dat belangrijk is, is dat we de regels van Europa naleven. En bijgevolg de regels van de economie. Het maakt niet uit of je een sos, blauwe, tsjeef of Bart De Weverfan bent. Je stem haalt het niet meer van het geld.
Met citaat antwoorden