Enkele post bekijken
  #3  
Oud 11th March 2012, 17:04
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Als een teveel aan ijzer in het bloed helemaal geen probleem vormt om donor te zijn, dan begrijp ik absoluut niet waarom het bloed van die mensen geweigerd wordt of, nog erger misschien, gewoon weggegooid wordt. Het is echt, zoals het artikel aanhaalt, een kronkel in de wet. Maar volgens mij kan die kronkel makkelijk weggewerkt worden als een aantal capabele mensen die daarvoor bevoegd zijn zich daaraan zetten.

Zoals Cindy zegt, doet het Rode Kruis enorm veel moeite om zoveel mogelijk bloedgevers te sprokkelen omdat er steeds een tekort is. Ik zou daarom die vrije dag niet afschaffen omdat er dan te veel mensen zullen afhaken. Langs de andere kant vind ik het wel erg als dat voor bepaalde mensen inderdaad een rede vormt om af te haken. Je mag maar een beperkt aantal keer per jaar bloed geven, dus met een beetje goede wil kan je daarvoor zelf wel wat tijd vrijmaken! Ik moet toegeven dat het bloed geven op zich niet echt plezant is, maar als je afspreekt met een paar vrienden of vriendinnen die mee bloed gaan geven dan is dat helemaal niet meer zo erg!
Met citaat antwoorden