Enkele post bekijken
  #1  
Oud 10th March 2012, 21:36
Eva.Van Peer Eva.Van Peer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 64
"Homohuwelijk brengt enorme kosten"

De paus heeft in een toespraak voor de Amerikaanse bisschoppen het homohuwelijk verworpen.
In Amerika is het debat over het homohuwelijk terug opgelaaid. Dit omdat de staten Washington en Maryland het goedgekeurd hebben en omdat het een verkiezingsjaar is.
Met de toespraak wil de paus de mensen waarschuwen en vraagt hij ook aan de bisschoppen om alles te doen om het traditionele huwelijk te verdedigen tegen een verkeerde interpretatie.
Hij vindt dat jonge mensen de waarden van de kerk opnieuw moeten ontdekken en dat ze deze ook moeten toepassen. Wat de paus bijzonder zondig vindt, is seks en/of samenwonen voor het huwelijk.
De verslapping van het traditionele huwelijk heeft volgens hem geleid tot ernstige sociale problemen en enorme menselijke en economische kosten.

Bron: N.N., Homohuwelijk brengt enorme kosten. De Redactie, 2012-03-10, http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...mohuwelijk_Paus

Mening:
Ik snap niet dat de paus het homohuwelijk kan verwerpen. Holebi’s zijn ook maar mensen die hun liefde tot hun partner willen uiten door te trouwen. Bestond er ook niet iets als mensenrechten? Heeft een persoon niet het recht om te trouwen met zijn/haar partner? Waarom zouden deze rechten anders moet zijn voor holebi’s?
Als de kerk wil dat er meer geluisterd wordt naar wat ze zegt, dan zal ze de holebi’s moeten accepteren. Ook zal ze hen dezelfde rechten moeten toekennen als ze aan de heteroseksuelen toekennen zoals bijvoorbeeld het huwelijk.
Waar ik ook over struikel tijdens het lezen van dit artikel is het feit dat de paus seks en/of samenwonen voor het huwelijk bijzonder zondig vindt. Is het niet de bedoeling dat je een persoon zo goed mogelijk kent voor je er een levenslange verplichting mee aangaat? Hoe kan je een persoon goed leren kennen zonder dat je samenwoont?
Als mensen gaan trouwen zonder dat ze hebben samengewoond, dan denk ik dat er veel meer scheidingen gaan zijn. Dit leidt dan ook weer tot veel meer kosten en sociale problemen.
Met citaat antwoorden