Enkele post bekijken
Oud 10th March 2012, 10:07
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Deed Maan de Titanic zinken?

Ik heb toch enige twijfels over de nieuwe theorie omtrent het zinken van Titanic. Het is eenmaal een ramp in de geschiedenis van de mensheid, maar er is niets meer aan te veranderen. Ik ben zelf altijd heel gefascineerd geweest door het idee van Titanic, maar ook rampen in het algemeen. Ik vind het dan ook heel boeiend om hierover meer onderzoek te verrichten en te zoeken naar enige verklaringen van het fenomeen. Toch heb ik wel mijn twijfels bij deze nieuwe theorie.
Het is natuurlijk zo dat de man in het kraaiennest en de kapitein voor schuldig werden bevonden, toch denk ik dat door deze nieuwe ontwikkelingen zij ook nog altijd een deel van de verantwoordelijkheid zullen dragen. De maan stond inderdaad dicht bij de aarde waardoor het waterpeil veel hoger was en ijsbergen met een grote snelheid richting het onzinkbare schip kwamen. Maar toch denk ik dat er ingegrepen kan worden in de mate waarin het schip misschien wel beschadigd raakte, maar niet tot de dood toe.
We kunnen eigenlijk altijd blijven speculeren. Het is eenmaal zo dat de mens probeert de natuur onder controle te houden en uit ervaringen blijkt dat dit volledig onmogelijk is. Toch denk ik dat de mens ook deels verantwoordelijk is voor zijn eigen welzijn en zijn eigen lot. Misschien had er inderdaad niemand iets aan kunnen veranderen, maar misschien ook wel. Ik denk dat we dit nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen!
Met citaat antwoorden