Enkele post bekijken
  #13  
Oud 8th March 2012, 20:11
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Goede condities tracht je te behouden, dat is normaal, maar als je merkt dat iedereen een extra inspanning moet doen, dan is het zeer egoïstisch om niet mee te willen doen. Als je samen in een roeiboot zit, dan gaat die het beste vooruit als iedereen roeit en niet als er een paar profiteurs tussen zitten die alleen maar toekijken.
Verder mogen leerkrachten niet vergeten dat ze een voorbeeldfunctie hebben. Wanneer zij steeds het werk neerleggen als er een inspanning wordt gevraagd, dan gaan de leerlingen op termijn dit gedrag kopiëren. Links en rechts hoor ik al jongeren plannen maken om collectief de boeken te sluiten in de klas. Leerkrachten die staken geven het sein dat hun leerlingen maar bijzaak zijn.
Ik stel mij ook de vraag of die twee extra jaartjes dan echt zo onoverkomelijk zijn. Hebben deze leerkrachten (die normaal binnenkort met pensioen zouden gaan) dan elke minuut afgeteld? Zijn ze onderweg hun motivatie kwijtgeraakt?Dan hadden ze een ander beroep moeten kiezen en konden ze nu nog eerst een tandje bijsteken in plaats van rustig uit te bollen. Dan hadden ze misschien recht om te klagen.
Met citaat antwoorden