Enkele post bekijken
  #2  
Oud 8th March 2012, 13:15
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Ik vind het ronduit belachelijk dat het bloed van deze mensen geweigerd wordt. Het artikel zegt zelf dat er niets mis is met het bloed. Waarom wordt het dan niet gewoon gebruikt? Waarschijnlijk wil de medische wereld ook hier weer geld uit krijgen. Aderlatingen kosten geld, bloed geven is gratis. Ik vind het schandalig dat de medische wereld tegenwoordig zo duur is. Maar wanneer er goed bloed zomaar in de afvalbakken terechtkomt, terwijl er een tekort is, dat is toch gewoon belachelijk?

Ik vind het ook dom dat wanneer mensen bloed laten nemen, om medische redenen, en dit bloed blijkt dan goed te zijn, dat het niet gebruikt mag worden. Als de persoon die het bloed gegeven heeft er geen problemen mee heeft, kan dit toch niet erg zijn?

Ik weet ook dat er misbruik wordt gemaakt van het bloed geven. Een leerkracht van in het middelbaar gebruikt het als een gratis bloedtest. Zo moest ze niet naar de dokter. Maar uiteindelijk geeft ze wel bloed en kan ze er mensenlevens mee redden. Die 'gratis bloedtest' is dan mooi meegenomen. Je moet natuurlijk niet profiteren van het systeem. Mensen moeten eens meer 'goed doen'. Als je gaat bloed geven heb je misschien een vrije dag als arbeider, maar je kan het ook gewoon geven om eens een goede daad te doen. Hier kan je je ook al goed door voelen. Waar is de solidariteit toch heen?
Met citaat antwoorden