Enkele post bekijken
  #1  
Oud 8th March 2012, 13:10
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Verbod op verkoop sterkedrank in nachtwinkels?

CD&V-senator Dirk Claes heeft een wetsvoorstel klaar dat de verkoop van alcohol in ons land meer aan banden legt. Hij pleit voor een verbod op de verkoop van sterkedrank in alle tankstations, nachtwinkels en shops die 24 uur openblijven. Ook moeten de tankstations langs de snelwegen strenger worden gecontroleerd, schrijft Het Laatste Nieuws donderdag.


De christendemocratische senator verwijst naar de recente stijging van het aantal verkeersdoden. "Vooral 's nachts wordt er op de weg te veel gedronken. De drank ligt er dan ook voor het grijpen. Je hebt hem als chauffeur maar uit te kiezen", aldus Claes.

Hij argumenteert dat tankstations die aan de snelweg liggen, de regels niet naleven. Die schrijven onder meer voor dat ze enkel dranken met minder dan 6 procent alcohol mogen verkopen. Problematisch is volgens Claes ook dat voor nachtwinkels en shops die permanent open zijn, momenteel geen regels gelden over de verkoop van alcohol.

Bron : Verbod op verkoop sterkedrank in nachtwinkels? 8-03-2012, www.gva.be

Mening
Het zou mij verschieten, moesten de verkeersongevallen gaan dalen door dit verbod. Ze hebben wel gelijk met dat sterkedrank maar voor te grijpen is. Maar ik vind het dan wel beter dat de mensen hun drinken gaan halen in een nachtwinkel dan een hele nacht op café te zitten. Mensen die drinken achter het stuur zijn onverantwoordelijk, maar die zullen altijd wel drinken vinden. Ofwel leggen ze het al in hun auto, ofwel gaan ze op café. Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit gaat werken!
Met citaat antwoorden