Enkele post bekijken
  #8  
Oud 7th March 2012, 22:28
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ik ben het volledig eens met Jens. Als je je job doet met volle overtuiging, wat voor een leerkracht echt wel een vereiste is, dan zou je het erg moeten vinden om op pensioen te gaan. Dit klinkt misschien vreemd, maar ik ken wel zo'n persoon. Mijn juf van de kleuterschool is blijven werken tot 65 jaar, omdat ze maar geen afscheid kon nemen van het vak. Ze was al wat ouder, maar ze bleef het vak vol liefde en toewijding uitoefenen. Zo een leerkracht zou ik ook willen worden. Wanneer ik begin te twijfelen aan dit gegeven, dan moet ik vragen beginnen stellen over mijn keuze, wil ik echt wel leerkracht worden?
Trouwens, als we deze maatregel nu niet gaan toepassen, dan wordt de volgende generatie hier de dupe van. Moeten we dan altijd naar onszelf kijken? En je mag het ook niet meer vergelijken met vroeger. De meeste mensen studeren nu langer en komen pas rond hun 24ste op de arbeidsmarkt terecht, terwijl vroeger de meeste mensen al op hun 14de aan het werk waren. We studeren langer en leven langer, waarom dan niet langer werken? We zijn één land en ons land zit in crisis, dan is het toch aan ons om ons land eruit te helpen?
Met citaat antwoorden