Enkele post bekijken
  #5  
Oud 7th March 2012, 14:36
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Gezond eten maakt gelukkig OOK TIENERS DIE ELKE DAG SPORTEN ZIJN GELUKKIGER

Het is inderdaad zo dat een gezonde geest in een gezond lichaam één van de belangrijkste zaken zijn die ons dagelijkse leven bepalen. Toch geloof ik dat dit veel verder gaat dan enkel gezonde voeding.
Gezonde voeding is inderdaad belangrijk, net zoals voldoende beweging en sport. Dit is dan ook iets dan vanuit het onderwijs en vanuit de thuissituatie aan de jongeren moet doorgegeven worden. Maar het is en blijft natuurlijk nog altijd de wil van de jongere om hierin te volgen. Hoe meer ze worden gestimuleerd, hoe beter natuurlijk!
Het is naar mijn mening wel een beetje overdreven om snoep en frisdrank volledig te verbieden, dat vind ik ook absoluut niet kunnen. Het mag altijd wel eens toegestaan worden om wat velen noemen te zondigen, maar je moet hier gewoon werken met mate!
Al deze zaken samen maakt iemand toch al deels gelukkig, al denk ik dat er ook omgevingsfactoren belangrijk zijn om dat geluk te bepalen. En als laatste is de manier waarop je in het leven staat ook een zeer afhankelijke factor!
Met citaat antwoorden