6th March 2012, 23:02
|
Registered User
|
|
|
|
Er is inderdaad nog een groot verschil in hoe vrouwen worden behandeld op het werk en mannen. Jammer genoeg kunnen we nog altijd spreken over het glazen plafond. Hoewel er al inspanningen zijn gedaan om dit weg te werken, is er nog altijd veel werk voor de boeg. Er zou meer evenwicht moeten zijn en vrouwen zouden eerlijkere kansen moeten krijgen om hun carrière op te bouwen. Dat zwangerschapsverlof heeft er inderdaad veel mee te maken.
Ik hou eerlijk gezegd ook niet van quota. Zoiets kan al gemakkelijk leiden naar conclusies zoals “Ze heeft haar job enkel gekregen omdat ze een vrouw is”. Men durft al gemakkelijk de kwaliteit van die persoon in kwestie in vraag te stellen omdat men denkt dat deze zijn functie heeft gekregen omdat zij een vrouw is en niet omwille van haar eigen prestaties. Hoewel ik denk dat deze maatregel inderdaad kan helpen om vrouwen meer in te burgeren bij hogere functies en hen meer kansen te geven, ben ik tegen deze vorm van positieve discriminatie. Vrouwen willen niet bevooroordeeld worden, maar juist gelijk behandeld worden. Het is jammer dat zo’n maatregels moeten getroffen worden om dit te willen verwezenlijken.
|