Enkele post bekijken
Oud 5th March 2012, 20:50
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

875 verkeersdoden is heel veel en daar moet iets aan gedaan worden. Om te beginnen moeten de zwakke weggebruikers het zebrapad gebruiken. Ik heb afgelopen week mijn stage in Lier gedaan. Daar steekt iedereen de straat gewoon over wanneer hij/zij wil. Ze komen dan tussen de geparkeerde auto’s uit en steken naar eigen goeddunken de straat over. Ik kan dus begrijpen waarom het cijfer zo hoog ligt, maar dat is niet de enige reden van het hoge aantal verkeersongevallen. De automobilisten dragen ook een gedeelte van de verantwoordelijk voor het hoge aantal verkeersdoden.
Een tijdje geleden stond er in de krant dat de fietsers door het rood mogen rijden op plaatsen waar de verkeersborden het aangeven (http://actualiteit.org/forums/showt...hlight=fietsers). Ik vind dit een onverantwoord reglement. Ook hier zullen er heel wat doden vallen wanneer deze regel echt van kracht wordt. De fietsers moeten dan wel voorrang geven aan de automobilisten, maar meestal denken die dat ze als zwakke weggebruikers altijd en overal voorrang hebben. Dit misverstand zal in de toekomst voor verkeersdoden blijven zorgen. De gouden regel is: Wees een heer in het verkeer, maar zorg er vooral voor dat je zelf goed uitkijkt. Een ongeluk zit meestal in een klein hoekje.
Met citaat antwoorden