Enkele post bekijken
Oud 1st March 2012, 12:10
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

"Homopropaganda" voortaan verboden in Sint-Petersburg

Ik moet Joëlle eigenlijk volledig gelijk geven wat betreft haar commentaren. Het is eigenlijk een schande dat mensenrechten worden geschaad door het verboden van homopropaganda. Vooral voor jongeren denk ik dat het belangrijk is om hier openlijk mee te kunnen zijn. Ze moeten erover kunnen praten en ze moeten ook durven hiermee naar buiten te komen. Bij dergelijk verbod gaan veel jongeren terug in hun schulp kruipen en geloof mij, dat gaat het aantal zelfmoorden of openlijke drama's niet ten goede komen.
Ik spreek misschien mezelf nu tegen, maar ik vind het langs de andere kant ook deels een goede zaak. Het beeld van de klassieke homo is helemaal verziekt door onder andere gay-prides met veel pluimen, travesties en transgenders. Daar maak ik mij ook enorm kwaad in dat het door deze mensen zijn dat er zoveel homofobie bestaat. Ik vraag mij vaak af wat er zo moeilijk is aan gewoon trots te zijn op je geaardheid zonder daarbij anderen te moeten shockeren of net dat stapje te ver te gaan? Hoe wil je op deze manier ooit aanvaard worden in de maatschappij?
Daarentegen wil ik het ook wel even vermelden dat ik de maatregelen een beetje te ver vind gaan. Er is nog steeds zoiets als vrijheid van mening en geaardheid. Mensen moeten tonen wie ze zijn, maar er zijn grenzen aan verbonden. Homoseksualiteit is geen ziekte, maar een aangeboren feit. Of is het de bedoeling om terug naar de tijd van de Tweede Wereldoorlog te keren waar homoseksuelen mee werden uitgemoord ???
Met citaat antwoorden