29th February 2012, 16:31
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan zelf inderdaad begrijpen dat als je bijna met pensioen mag gaan, en je nu inneens 2 jaar langer moet werken, dat het dan behoorlijk frustrerend is. Maar voor andere beroepen is de pensioenleeftijd ook onlangs naar omhoog gestegen, dus waarom zou het dan anders zijn voor leerkrachten. Het is erg ja, maar om weeral te gaan dreigen met stakingen of maatregelen, daar wordt een mens pas moe van. Persoonlijk denk ik dat het echt nog wel mogelijk is om op je 60 jaar staan les te geven. Een oud leerkracht van mij, moest verplicht op pensioen omdat hij eigenlijk te oud was om les te geven, terwijl hij nog zo graag verder had les gegeven. Het was een leerkracht die met passie les gaf, de beste leerkracht die ik al ooit heb gehad. Dus ik denk dat het niet zo'n probleem is om op je 60ste nog les te geven, als je je job graag doet. Maar dat ligt nog ver van ons. Tegen dat wij die leeftijd hebben kan het zelfs zijn dat de pensioenleeftijd nog verhoogd is. Ik denk dat we ons nu gewoon bij die beslissing moeten neerleggen, en wel zien wat er gebeurt als we zelf die leeftijd hebben ongeveer.
|