Enkele post bekijken
Oud 28th February 2012, 12:47
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User

Afschaffen van het examen zou ik zeker niet doen. Ik denk dat de examinators capabel genoeg zijn om in die 45 minuten te beslissen of iemand slaagt of niet slaagt. Wanneer het examen zou worden afgeschaft en je als alternatief een aantal verplichte cursussen moet volgen, ben je dan klaar om alleen te rijden? Want houdt dit dan in dat je na die cursussen je rijbewijs krijgt ook al bracht je er tijdens de cursussen niets vanaf? Ik vind het idee van een aantal cursussen volgen niet slecht, maar je zal toch altijd een examen moeten afleggen om te bewijzen dat je datgene wat je in de cursussen hebt geleerd onder de knie hebt.
Die extra proeven tijdens regenweer vind ik eigenlijk wel een goed voorstel. Ik weet nog de eerste keer dat ik moest rijden tijdens hevig regenweer of toen ik voor de eerste keer door de sneeuw moest rijden. Ik was blij dat er iemand naast mij zat om mij te coachen! Als iemand dit voor de eerste keer doet wanneer hij/zij zijn rijbewijs al gehaald heeft, dan zouden er wel eens ongelukken kunnen gebeuren..
Met citaat antwoorden