27th February 2012, 20:59
|
Registered User
|
|
|
|
Paus vindt wetenschappers en vruchtbaarheidsexperts arrogant
Ik begrijp eigenlijk heel deze heisa niet zo goed. Waarom gaat de paus ineens commentaar beginnen leveren op het geluk van andere mensen. Volgens het christendom is seks met voorbehoedsmiddelen een zonde, waardoor het dus vooral een procreatieve functie heeft namelijk voortplanen. Bij (jonge) koppels waar dit omwille van welke reden dan ook niet lukt, is het toch geweldig dat de wetenschap hen een nieuwe kans kan geven om toch een kindje te krijgen. De paus is misschien tegen de wetenschap, maar in dit geval gaat het toch om een zeer positief bericht. Ik begrijp natuurlijk wel dat er heel wat ethische waarden aan zijn gekoppeld zoals het aantal 'verspeelde' embryo's die het niet halen bij IVF. Maar is het geluk van deze mensen niet net dat iets belangrijker dan een aantal ethische waarden waar een aantal mensen over struikelen? Het klinkt misschien of ik ben hier ethisch niet mee bezig, maar dit is geen vorm van abortus in mijn ogen en daarom vind ik het ook wel een mogelijkheid die zeker benut moet worden. Natuurlijk respecteer ik andere meningen, maar ik denk dat niet iedereen daar zo'n heisa over moet maken! We weten het ondertussen wel!
|