Enkele post bekijken
Oud 27th February 2012, 17:25
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User

Ik ben het net zoals Gwen en Niels oneens met de mening van paus Benedictus XVI. Niets is toch zo mooi als een gelukkig koppel dat, na jaren te hebben geprobeerd, hun kinderwens ziet uitkomen door nieuwe technieken zoals IVF! Zij verdienen dat geluk! Wat moeten we anders doen? Vrouwen die onvruchtbaar zijn en toch graag kinderen willen ... Pech? Natuurlijk niet!! Ook de jarenlange strijd van de katholieke kerk tegen het gebruik van condooms is onbegrijpelijk.
Maar net zoals ik een mening heb over deze kwestie, heeft de paus de zijne en ik vind dat iedereen het recht heeft om een eigen mening te hebben en deze ook te uiten. (Al moet het uiten van je mening wel steeds beleefd gebeuren..)
Wat natuurlijk wel 'gevaarlijk' is, is dat de paus enorm veel invloed heeft op een groot deel van de bevolking en dat bepaalde mensen misschien hun beslissingen laten afhangen van zijn mening in plaats van hun eigen mening of gezond verstand. En als het dan gaat om mensen die weigeren een condoom te gebruiken omdat ze de paus volgen en dan riskeren om aids te krijgen..
Met citaat antwoorden