Enkele post bekijken
  #3  
Oud 26th February 2012, 20:21
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
1 op 2 ouders heeft later spijt van naam kind

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat het absoluut niet eenvoudig is om een naam te kiezen voor een kind. Veel mensen spenderen daar naar mijn mening dan ook veel te veel tijd aan. Een naam geven aan een kind is het begin van een identiteit. Het is een mooi gebaar om een naam met betekenis te kiezen, maar toch vind ik dat wel fout. Zeker als het gaat om een betekenis die je je kind wil schenken. Dat is toch een beperking van de vrijheid in het opgroeien? Daar loopt het dan ook meestal fout in de toekomst, ouders krijgen namelijk spijt van de naam die ze hebben gekozen voor hun kind.
Persoonlijk zou ik mijn kind ook een naam willen geven met betekenis, maar ik zou eerder opteren voor een naam die de betekenis draagt van het gevoel dat ik en mijn partner hadden op het moment dat het kindje in ons leven kwam. Op die manier leg je geen druk en verwachtingen op de toekomst van het kind.
Iedereen is natuurlijk anders en iedereen heeft zijn mening, wat ik volkomen respecteer. Maar soms kunnen andere meningen ook helpen om later geen spijt te hebben van beslissingen die je nu moet maken! En dat heeft dan weer niet enkel betrekking op dit artikel!
Met citaat antwoorden