26th February 2012, 16:56
|
Registered User
|
|
|
|
verkeerde naamkeuze
Ik ben het eens met de mening van Charlotte. Een naam kiezen voor je baby is een zeer moeilijke taak. Er zijn inderdaad veel mensen die later spijt hebben van deze keuze. Dit kan uiteraard verschillende oorzaken hebben. Ik zou persoonlijk gewoon een naam kiezen die zowel ik als mijn latere partner leuk vinden. Dat hoeft niet persé een naam te zijn met een bepaalde betekenis, anders kan je komen tot het probleem dat de naam niet in overeenstemming te brengen is met het latere karakter van het kind. Het zou mij persoonlijk niet echt storen dat mijn toekomstig kindje een populaire naam krijgt. Ikzelf heb ook een populaire naam en daar heb ik mij nooit aan geërgerd. In het artikel staat ook beschreven dat vier procent van de ouders liever van in het begin een andere naam hadden gekozen. Voordat je een naam kiest, moet je met je partner overleggen en overeen komen welke naam jullie beiden graag horen. Het zal dan misschien niet jouw eerste keuze zijn, maar je moet toch ook rekening houden met de keuze van je partner? Beide partijen moeten toegevingen doen. Uiteindelijk kom je dan tot een naam die jullie beiden graag horen.
|