Enkele post bekijken
  #2  
Oud 24th February 2012, 12:00
Jasmien.Mertens Jasmien.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wuustwezel
Posts: 97
Die cijfers zorgen bij mij ook wel voor een verrassing! Ik had verwacht dat door de maatregelen van de regering veel rokers zouden proberen te stoppen. Het had alvast een extra stimulans kunnen zijn. Hoewel ik moet toegeven dat de meeste mensen uit mijn omgeving die roken, nog steeds aan de sigaret zijn. Enkel door een zwangerschap is het iemand gelukt om te stoppen.
De daling in de verkoop van tabaksproducten valt wellicht wel te verklaren door de nieuwe wetgeving. Een kwart van de Belgen roken nog wel, maar zullen gemiddeld minder sigaretten roken per dag. Door het verbod in de horeca hebben ze simpelweg minder gelegenheid om voortdurend een sigaret op te steken. Van verschillende kennissen heb ik gehoord dat sinds het rookverbod in de horeca ook bij hen thuis niet meer binnen gerookt mag worden. Ze zetten dus zelf hun rokende familieleden buiten in de kou in navolging van de cafés. Dat is dan wel weer een goede evolutie!
Laten we nu hopen dat die een op de twee rokers er ook effectief in slaagt om zich aan hun voornemen te houden.
Met citaat antwoorden