Enkele post bekijken
Oud 23rd February 2012, 19:50
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User

Ik begrijp ook niet dat dokters zoiets doen. Al denk ik dat dit steeds meer en meer gaat gebeuren. Volgens mij is het moeilijk om te controleren of dokters echt een onderzoek bij hun patiënt hebben uitgevoerd alvorens een ziekenbriefje te schrijven. Of dit gebeurd is, kan je alleen op het moment zelf controleren, ofwel moet er een externe arts gecontacteerd worden om te controleren of de persoon in kwestie echt wel ziek is. Deze externe arts moet natuurlijk ook betaald worden, dus ik denk dat dit ook geen ideale oplossing is. Maar het is en blijft schandalig dat men briefjes uitschrijft zonder dat mensen echt ziek zijn. Niet enkel voor de werkende bevolking, maar ook voor studenten. Ik denk dat er verschillende studenten zijn die hiervan gebruik maken om hun examen uit te stellen omdat ze onvoldoende hebben kunnen studeren. Dit is niet eerlijk ten opzichte van andere studenten die wel hebben gestudeerd. Ik hoop dat de dokters van de toekomst (en diegenen die nu al aan het werk zijn) hun gezond verstand blijven gebruiken en gaan gebruiken zodat deze wanpraktijken ingeperkt worden.
Met citaat antwoorden